De zomer bijna voorbij - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu De zomer bijna voorbij - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu

De zomer bijna voorbij

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

01 September 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Ondanks dat het niet heel heet geweest is, nog steeds voor de meeste erg warm, begint de zomer z'n einde te naderen. Temperaturen zijn wel even richting de 50 graden geweest, maar meestal net boven de 40 en ook minder vochtig dan vorige zomer. September zal nog vochtig worden, maar dan is de hete zomer echt voorbij. Dan gaat het buitenleven weer beginnen, eindelijk.

De zomer hebben we door kunnen komen met diverse activiteiten die je in Nederland ook zou doen. Zo ben ik lekker wezen schaatsen in de Dubai Mall en nee ik was het nog niet verleerd. Attractieparken hebben ze hier ook. Zo ben ik naar Sega Republic geweest, een attractiepark binnen in een shopping mall met het thema Sega. Allemaal spellen, simulatie attracties, games en een kleine achtbaan. Later om het nog te overtreffen naar Ferrari-world in het thema, je raadt het al, Ferrari's. Een achtbaan met een Ferrari, een botenbaan in een V12 motorblok, simulatie in een Ferrari en natuurlijke de auto's zelf. Helaas was de grootste attractie (de achtbaan Rosso) dicht, Google maar als je er wat over wilt weten.

De ramadan was dit jaar een maand eerder en ging wel sneller dan vorig jaar, al blijft het een sobere maand. Op het werk kan je gewoon eten en drinken, maar in het openbaar kan/mag dit niet. 's avonds zijn er nog Iftar dinners om het vasten van die dag af te sluiten (de zonsondergang), die zijn grote buffets en er komen veel mensen op af, maar verwacht dan zeker geen biertje. In clubs en bars (als ze open zijn) is soms in de avonds een biertje drinken mogelijk, maar er is geen entertainment. Zoals een band, DJ of gewoon muziek. In het weekend is er ook weinig te doen, lekker lang uitslapen, thuis ontbijten en lunchen en dan maar richting een shopping mall. Voor de moslims hoort het geen sobere maand te zijn, maar een speciale maand om de normen en waarden van het geloof weer te leren waarderen. De zogenoemde "holy month", overal zijn er ook aanbiedingen zoals voor auto's, kleding, eten etc. Dus maar ook wat nieuwe gimmicks gekocht om die "holly month" ook te voelen. Al hou je het niet lang vol zonder eten of drinken een paar uurtjes rondlopen, dan maar snel weer naar huis.

Na de ramadan is er Eid al fitr, in Nederland suikerfeest genaamd, en dan hebben we extra lang weekend. Om te vieren dat er weer gedronken kan worden overdags, lekker naar het strand geweest.Niet echt een succes, want echt bijna iedereen is vrij, ook de ... Indiers waardoor het strand bomvol was en als je met vrouwelijks gezelschap bent worden die alleen maar aangegaapt. Het was ook erg heet en af koelen in de zee is ook niet echt succes, die is gewoon 35 graden. Ach iig weer even lekker op het strand geweest. Dan is een zwempark een beter succes waarbij het water gekoeld is, zoveel mogelijk uit de zon blijven maar dan gaat dit prima.

Verder veel uit eten geweest, in de Burj Khalifa, Arabische restaurant en van alles en nog wat. De bios is ook gekoeld dus dit gaat goed. Al blijft het een beetje vreemd, in Nederland bij hoogzomer ging ik niet naar de bios.

Afgelopen maand is Boudewijn naar Zuid-Afrika vertrokken, hij zal daar een nieuwe avontuur voor Hyva gaan beginnen. Wel jammer, met Boudewijn samen maakte we de woestijn onveilig voor een dagje of heel weekend, hebben we veel dingen gedaan en we werkte direct samen. Wel supergaaf voor hem, hij is graag in Zuid-Afrika vanwege het "echtere" leven en dit is een super kans. Ik wens hem ook veel succes. Het afscheidsfeestje was erg leuk, waarbij we een yacht hebben afgehuurd en om de palm zijn gevaren. Dit is dus een waardig afscheid geweest.

Zoals sommige misschien al een beetje op Facebook gezien hebben, sinds kort heb ik een meisje leren kennen. Ze komt uit Zuid Korea en woont hier nu ook iets meer dan een jaartje. Dus nu lekker samen wat dingen in Dubai doen. Het bevalt goed.

Afgelopen maand nog naar Saoedi Arabia geweest voor training. Het blijft een apart land dit, alleen maar zand, stoffige bende en olie. Maar hierdoor zit er veel constructie en werk voor ons bedrijf. De mensen trainen is leuk, ze zijn zeker enthousiast, maar erbuiten is er niks te beleven. Ik ben benieuwd wat er met dit land gebeurd zodra er geen olie meer is. Voor een leuke vakantie ga je er ook niet heen.

Dit was het weer even en tot het volgende verhaal dan maar.
Groeten Jeffrey