Update - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

13 April 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

De laatste update is alweer even geleden, maar afgelopen tijd ben ik ook lekker druk bezig geweest. Nu is het weer prima dus lekker genieten.

Alweer even terug maar in november zijn Ramon en Ria langsgeweest. Het is altijd leuk om me grote broer weer te zien en Ria natuurlijk ook. Samen hebben ze een paar dagen in Dubai kunnen struinen en van de zon kunnen genieten, al was het voor Ramon alweer de 2e keer. Daarna zijn we samen met hun en Min naar het waterpark van Atlantis geweest. Het is niet de 1e keer maar het blijft altijd leuk. Daarna hebben we met z'n allen een reis door Oman gemaakt. Rondkijken in Muscat, genieten van de zon, een mooie tocht maken door de bergen (al dachten de meiden hier anders over) en genieten van de vriendelijke locals. Het was een erg leuke trip, voor mij niet de 1e keer, en zo konden ze Min ook beter leren kennen met een afsluiting in een Koreaans restaurant. Het was echt een top trip en helaas moesten we alweer afscheid nemen.

Niet lang erna kreeg ik bezoek van Tjitse. Om op een goede manier af te trappen had ik een woestijntrip geregeld naar de meest extreemste woestijn ter wereld, met duinen tot 250 meter hoogte. De reis erna duurt lang (zo'n 3 uur) want het ligt aan de Saoedische grens, maar is het gaaf om mee te maken. Doordat het eerder in de week geregend had, was het relatief "makkelijk" rijden. We waren met een groep van 16 auto's, met allemaal ervaren mensen. Dit was op dezelfde plek waar een week eerder Top Gear was geweest voor opname. Voor meer info zie: http://youtu.be/QaNk116b2kw Voor Tjitse was het een mooie manier van kamperen. Pop-up tentje uitklappen, luchtbed electrisch oppompen, bbq met aanmaakvloeistof en zo ging het maar door. Het was erg geslaagd en hij het nog een groot deel kunnen rijden. Verder had hij een programma in Dubai opgezet, ook met dingen die ik zelf nog niet gedaan had. Erg leuk zoals paarderaces, karten, snowboarden, Miracle garden (een grote mooie bloementuin), vuurwerk kijken vanwege 42e bestaan van UAE, zwemmen met dolfijnen en weer een waterpark. Met m'n GoPro heb ik nog een extreme glijbaan met loeping gefilmd (beste heftig). Was echt top je te zien Tjitse!

Met de kerst ben ik weer even in Nederland geweest waarbij ik de meeste familieleden en vrienden weer heb gezien. Natuurlijk ook weer bij mij vader zijn verjaardag, het was goed hem weer te zien (ook moeders natuurlijk), aangezien hij een beetje kwakkelde met z'n gezondheid. Gelukkig gaat dat nu weer beter. Met de nichtjes was het super, met blijven slapen kwam Veerle iedere vragen of ik wilde spelen, erg leuk aangezien ik haar niet vaak zie. Ze zijn ook overladen met kado's, ook van Min. Om 4 uur 's ochtends kroop ze bij me in bed, want ze kon niet meer slapen. Dan maar weer een verhaaltje. Het was rennen van hot naar her om iedereen te kunnen zien, maar wel voldaan, leuk om iedereen te spreken en weer een beetje op de hoogte te zijn. Dit jaar iig niet klussen in het ouderlijk huis.

Oud en Nieuw in Dubai hebben we het niet over.

Helaas was ik enkele weken erna alweer terug in Nederland vanwege het overlijden van oma. Enkele dagen ben ik bezig geweest met het voorbereiden van een stukje om voor te lezen in de kerk. Leuk om te bladeren in oude fotoboeken en herinneringen op te halen. Oude fotoboeken van oma waren bij ons thuis, ze had erg veel bijgehouden van de kleinkinderen en ik kwam nog wat foto's tegen van een feestende oma en opa. Het afscheid en de dienst was erg mooi, zeker een waardig afscheid. Tijdens het afscheid was iedereen van de familie erbij. Leuk en gezellig met alle verhalen over vroeger, maar de reden waarom was minder. Oma het gaat je goed.

Mirella vloog voor haar werk via Dubai naar Thailand. Ik zou haar die dag vermaken, maar door de begrafenis liep dit anders. Ze heeft gelukkig wel Min even kunnen zien maar ik was er niet. Min zenuwachtig maar alles goed gekomen, leuk dat ze elkaar even hebben gezien.

In februari zijn Min en ik lekker samen op vakantie geweest. Het begon bij 2 dagen Singapore, waarbij ik een goede vriend van Min heb leren kennen tijdens een dag in Universal Studios. 's avonds lekker stappen en toen was Coen er ook bij. Gezellig om even bij te praten. We hebben nog een nacht in Marina Bay Sands geslapen, voor de mensen die het misschien kennen, dat is een groot hotel met 3 torens en de vorm van een boot bovenop. Daar zit ook een mooi zwembad met infinity pool, waarbij over Singapore uitkijkt. De volgende dag zijn we nog met Coen op pad geweest, erg gezellig en zo heeft hij Min leren kennen. In de avond zijn we even naar het casino geweest, een goede gok want we hadden veel geluk.

Daarna afgereisd naar Bali waarbij we veel dingen hebben gedaan en natuurlijk ook relaxen. Om te beginnen de Nederlandse gewoon te leren, met een dagje fietsen door de reisvelden, daarna om bij te komen relaxen met een massage. Ons hotel voor 2 nachten zat in Ubud, lekker tussen de rijstvelden. Daar hebben we het monkey forest ook gezien en de markt. De volgende de locatie was Seminyak, waarbij we onze eigen poolvilla hadden, lekker relaxen zonder gestoord te worden. De volgende dag lekker verknetterd bij de zee. Verder zijn we nog een paar dagen in Kuta geweest, het hotel viel tegen, maar dat is een goede reden om excursies te doen. We zijn wezen raften, voor de mensen die het in Zuid Amerika hebben gedaan stelt het niet veel voor, maar wel een erg mooi uitzicht. Midden door de bossen en uitzicht op reisvelden. De dag erna een boottrip naar Lembogan eiland, beetje toeristisch maar wel een mooi uitzicht. Een van de latere dagen zaten we in Jimbaran, onderin Bali, wat was dit een geweldig resort. We hadden een dubbele upgrade gehad, waarbij we weer een poolvilla hadden met prive butler. Dit was echt top, zwembad met infinity pool, de rock bar (bar met mooie zonsondergang tussen de rotsen) en een zeer goed ontbijt. De laatste dag nog even snel wat tempels bezocht, deze zijn ook erg mooi. Tussendoor zijn we in het weekend nog naar Jakarta gevolgen, hier woont Egbert m'n oud manager en goede vriend. We konden bij hem overnachten, Min kon genieten van 3 zonen en wij konden lekker bijpraten. Dit was erg gezellig en de kinderen vonden het ook leuk. Jakarta is wel een wereld van verschilt, veel arme mensen en redelijk smerig. De vakantie was al met al zeer geslaagd en we leren elkaar steeds beter kennen.

In Dubai leren we ook steeds meer gewoonte van elkaar. Van sommige dingen verwacht je niet dat dit vreemd is voor een ander, maar dat komt vanzelf. In Dubai is het weer lekker weer, pas nog naar een festival geweest, Dubai taste. Hier promoten allemaal restaurants hun kunnen, waarbij je kleine hapjes kan krijgen. Van Koreaans tot poffertjes, alles hadden ze er met ook live muziek en een biertje erbij. Dat op een grasveld tussen de hoge torens, weer eens wat anders.

Kort geleden zijn m'n ouders langsgeweest, het was niet de 1e keer Dubai, maar met het goede weer is het altijd een vakantie gevoel. Ik had een dag vrij genomen en lekker relaxt bootje varen. Lekker dobberen en genieten van het weer. In de avond zijn we met z'n allen uit eten geweest, spannend met de schoondochter erbij. De volgende 4 dagen, zelfs 5 dagen door het verkeerd kijken in de agenda, hebben ze zelf Dubai kunnen verkennen. De Souks, heritage village, het strand, de palm en het zwembad. Daarna hebben we ze afgezet bij het cruiseschip. Toen hebben ze een weekje kunnen cruisen naar Muscat, Abu Dhabi, Musandam en weer terug in Dubai. Voor het weekend heb ik een yachtje afgehuurd, zo konden we met z'n vieren genieten van het uitzicht vanaf zee, bij dag en avonds. 's Avonds nog uit eten en de volgende ochtend afscheid van Min, die weer moest werken. Wij zijn erna naar de woestijn gegaan. Lekker genieten van de zandduinen, kamelen (ja deze keer zagen we ze wel) en achteraf een bbq bij zonsondergang. Dit blijft toch altijd erg relaxt met een biertje erbij. Toen was hun bezoek alweer voorbij, het was leuk om ze te zien en ik zal ze weer missen.

Afgelopen weekend nogmaals naar de woestijn geweest. Lekker met een clubje eerst tuffen door de duinen. Daarna bbq'en, houtsprokkelen en kamp opzetten, want we bleven lekker overnachten. Muziekje erbij, biertje erbij en even alles vergeten, genieten dus. Volgende morgen optijd weer wakker worden, dan maar weer een hamburger en sateetje bakken voor ontbijt. Daarna zijn we afgereisd naar Hatta Pools. Door de regenval van afgelopen tijd liep er genoeg water door de pool. Lekker zwemmen, zand afspoelen en genieten van het uitzicht en weer. Even down to earth.

In een korte tijd hebben we Min en mijn verjaardag gehad. Allebei de verjaardagen liepen anders dan gepland. Tijdens haar verjaardag was ze niet fit, dus gewoon hapje eten en wat leuke kado's overhandigen, maar geen luxe restaurant zoals gedacht. Tijdens mijn verjaardag kwam ze 's nacht om 12 uur al feliciteren. De volgende dag stond er al een kado klaar, met kaart erbij. 's Avonds tijdens het eten was ze helaas weer niet in topvorm, dus het gehouden bij een relaxt etentje.

Zoals je ziet, we vermaken ons nog wel prima zo, de volgende verhalen volgen over een poosje wel weer. Groeten en tot spreeks.