Een nieuwe uitdaging! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu Een nieuwe uitdaging! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu

Een nieuwe uitdaging!

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

14 September 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Eind mei is Min teruggekomen na 1,5 maand Korea. Eindelijk kon ik haar weer zien. We konden ons gelijk klaarmaken voor 3 weken lange vakantie naar Nederland. Ramon en Ria gaan namelijk trouwen.

Een ding wat ik echt niet wilde missen, was de vrijgezellen dag van mijn grote broer. Ik heb maar een favoriete broer, dus deze kans moest ik grijpen. Als smoes ging ik het weekend op vakantie, dus gelukkig was het nog een verassing voor hem. Het begon met een mooie motorrit voor Ramon naar dorp. Toen de bus gepakt om te gaan paintballen, dit was geslaagd, alleen niet voor Ramon met alle blauwe plekken. Erna door met de bus naar Utrecht voor een boottocht met bbq door de Utrechtse grachten, waarbij Ramon zijn eigen boot mocht besturen. Na de boottocht omkleden in het hostel en de stad in om te stappen. Het viel niet mee om binnen te komen bij meerdere tenten, maar gelukkig was er een foute party bij de “Winkel van Sinkel”. Ideaal voor Ramon in het serveersterspakje. Het was een superavond en rond een uurtje of 4 was het toch tijd om terug te gaan, nadat het we het 1e biertje hadden vanaf 11 uur. Lekker slapen en om 10 uur hadden we de bus alweer terug. Dit top weekendje had ik zeker niet willen missen.

In de week zijn Min en ik lekker met de trein naar Parijs gegaan. Samen de Eiffeltoren bekijken, het Louvre (alleen van buiten), de Sacre Coeur bij Mont Marte en afsluiten met een romantisch diner bij de Moulin Rouge. Het weer was ook heerlijk!

Na Parijs zijn we naar Ibiza gegaan. Lekker een midweekje relaxen en misschien ook een feestje. 2 dagen Ibiza stad en daarna 2 dagen Playa D’en Bossa. Ibiza stad was een knusse stad en wat relaxen op het strand. Lekker koel in de avond met een graadje of 20. Nog een dagje met een huurauto rond rijden. Lekker lunchen aan het strand bij toevallig een Nederlandse tent. In Playa D’en Bossa was het ook lekker, maar er liep zoveel dronken jeugd rond, dat ik het gevoel had weer in Salou te zijn. Nog een boottripje gedaan naar het eiland Formentera. Heerlijk gefietst en gezwommen in een heldere blauwe zee. We waren nog van plan te gaan stappen, maar dat is er niet van gekomen. Niks gemist, want het was een heerlijke vakantie geweest.

Terug in Nederland een dagje met onze hele familie samen. We zijn naar Breda gegaan en hebben een boottochtje gemaakt door de grachten. Eindigend met een barbecue bij zus en Dico thuis. Erg leuk en gezellig om met z’n allen samen te zijn, ook met selfiestick. Tijdens de bruiloft draait het toch om Ramon en Ria en nu lekker bijgekletst.

Vrijdag was het dan zover, de bruiloft. In de morgen was iedereen druk met opmaken, aankleden en de haren doen. Zo druk zelfs dat sommige hun beste pak vergaten. Ramon heeft Ria opgehaald aan de Bosploder en zijn naar het strand gereden voor een mooie shoot. Erna snel weer terug voor een haastige lunch en door naar de boerderij voor de familie fotoshoot, de officiele trouwceremonie en receptie. Dit was erg speciaal en ik was een van de getuigen bevestigde dat ze JA zeiden. Lieke en Veerle kwamen de ringen brengen. Daarna door naar het strand om te eten aan de Coast. Tijdens het etentje hadden Mirella en ik een stukje voorbereid voor Ramon en Ria. En toen begon het echte feest. Min was wel een beetje op na de lange dag en iedereen die interesse toonde, leuk maar vermoeiend. In Korea duurt een bruiloft maximaal 1,5 uur. Met de de foute happy hardcore muziek kon ze weer een beetje wakker worden, raar hoor om de oudere mensen ook op die muziek fanatiek te zien dansen (voor haar). Eindigend met sterretjes. Het was een erg mooie bruiloft en speciaal om dit zo van dichtbij mee te maken.

De dag erna vroeg eruit en terug naar Dubai. Teruggekomen in Dubai begon de Ramadan weer, een groot feest maar helaas de realiteit. Daarbij ook weer erg warm, heerlijk rond de 50 graden.

Min en ik wilde al langer aan een nieuwe stap beginnen, verhuizen van Dubai naar Azië. Aan deze nieuwe stap gaan we binnenkort beginnen. Ik heb een baan aangeboden gekregen om als MD voor Hyva een vestiging in Vietnam op te starten en we gaan deze samen aan. Eerste half jaar zal ik werken vanuit Maleisië (Kuala Lumpur) en als het bedrijf staat dan verhuizen door naar Hanoi in Vietnam. Begin van de maand zijn we samen naar Maleisië geweest om een appartement uit te zoeken en alvast wat van Maleisië te zien. Dit is erg bevallen en we hebben wat gevonden. Komende maand druk met alles in Dubai afhandelen, auto en meeste spullen verkopen en dan begin volgende maand is het zover. Verhuizen naar Kuala Lumpur. We kijken er erg naar uit en houden jullie op de hoogte.

Groeten Jeffrey

• 18 September 2015 - 12:24

Pascalle:

Leuk Jef, weer een nieuwe uitdaging en een nieuw continent! Heel veel succes! Ook met de volksverhuizing naar Kuala Lumpar ;)
    Voor nu een goed weekend!