1e week Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu 1e week Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu

1e week Dubai

Door: jeffreydubai

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

11 Mei 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Na aangekomen in Dubai, even wennen aan de warmte en direct door naar het appartement. Bij het appartement aangekomen eerst maar genieten van een drankje op het balkon en daarna heerlijk slapen. Het appartement is heel mooi en goed om met z’n vieren de 1e maand te aarden. We zijn gelijk verpest om elk de volgende woning te zoeken, direct aan de haven één van de mooiste delen van Dubai.

Direct 1e dag lekker aan het werk en weer gezellig met de collega’s. Maar de 1e week heb ik nog niet heel veel gezien, buiten wat bars en gebouwen vanaf de snelweg. Dit weekend maar wat rond gaan kijken naar plaatsen voor woningen en het gewone sightseeing.

Deze week is het een stuk warmer dan de weken ervoor. Overdags is het rond de 40 graden en ’s nachts “koelt” het af tot ruim boven de 30 graden, de luchtvochtigheid valt nu nog wel mee. Dat is wel erg wennen, als je op een terras zit met een ventilator lijkt het of er een föhn aanstaat. Ook raar dat het het water uit de kraan ook warm is, de douche kan bijna op koud staan. Het verhaal gaat dat het nog 10 graden warmer en vochtiger wordt, even acclimatiseren dus.

Het verkeer is zoals het vorige bezoek, de meeste kunnen niet autorijden. Kris kras door elkaar heen en op 8 banen naast elkaar. Ik heb al één auto langs de weg zien staan die iets “kleiner” was geworden.

Binnenkort meer verhalen, het leven is hier tot nu toe erg lekker.

• 11 Mei 2012 - 12:48

Rita En Peter:

Hoi Jeffrey
    Gelukkig goed aangekomen,het is daar wel ontzettend mooi he.Dewarmte lijkt me wel even wennen.Wat een grote gebouwen zeg.Je kamer is ook mooi en groot.Geniet maar van de tyd zolang je er bent.
    groetjes Rita.

• 12 Mei 2012 - 18:08

Jeroen Gerritse:

He Jeffrey, leuk om te lezen dat je in Dubai zit. Zo kom je nog eens ergens. veel plezier en ik lees de avonturen wel. groeten Jeroen.

• 14 Mei 2012 - 05:40

Nico En Diana:

Hoi Jeffrey, Leuk om jouw ervaringen te volgen via dit reisverslag. We wensen je heel veel plezier en natuurlijk ook sterkte met dit weer en deze cultuuromslag. Maar dat gaat je wel lukken, je bent inmiddels ervaren.
    Groetjes van ons allemaal uit Naaldwijk.

• 14 Mei 2012 - 06:15

Erik En Tessa:

Ha Jeffrey,

Best plekkie zo te zien, lekker weer daar en dicht bij de haven.. binnenkort ook nog even een bootje uitzoeken zeker?...:)

Succes en werkze daarzo.

Groeten.