Een jaartje geleden - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu Een jaartje geleden - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu

Een jaartje geleden

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

03 Mei 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Een verhaal is al heel lang geleden, maar het leek me weer eens leuk om een update te geven over het afgelopen jaar.

In juni vorig jaar was het dan zover, ik ben samen met Min naar Korea geweest. Het was niet de eerste keer Korea voor mij, maar wel de 1e keer samen. Leuk om haar familie en vrienden te leren kennen, helaas sprak er bijna niemand Engels. Dit maakte contact moeilijker. Via Min kon ik dit wel vragen, maar het is toch anders. Tijdens onze trip zijn we alleen in Seoul geweest, de hoofdstad met 10 miljoen inwoners, dit is nog een groot verschil met Dubai. Maar wat een mooie stad en het openbaar vervoer is super geregeld. Elk kwartier ging er een directe bus naar het dorp van haar familie, wat 1,5 uur rijden is en de metro ook. Een groot verschil was dat ik nu bij de Koreanen thuis ben geweest. Toch wel apart om bij vrienden langs te komen, en er staan geen meubels in huis, dan maar lekker op de grond zitten. In Korea heb ik weinig rare dingen gegeten, het gekste was vers geslachte octopus waarbij de tentakels nog bewogen. Een beetje apart, maar het smaakte verder prima.
We hebben veel mooie dingen gezien, voor Min waren veel dingen die ik had uitgezocht ook nieuw. Zoals wij ook hebben, toerist in eigen land. We zijn bij het olympisch park geweest, waar de winterspelen van 1988 zijn georganiseerd. Het park is nog steeds mooi onderhouden. Verder bij Hwaseong Forttress geweest, een op de Unesco wereld erfgoedlijst staand park, wat zeker zo indrukwekkend is als de Chinese muur. Samen met vrienden op een eiland geweest, waar een Korean drama is opgenomen, een drukte van jewelste. Bukchon Hanok village is een oud Koreaans dorp, wat erg gaaf is. In Insa-dong kan je ook nog een beetje oude Koreaanse dingen zien, maar ook veel souvenirs. N seoul Tower is een toren boven op een een berg in het park Namsam, hier kan je over de stad uitkijken. Ook leuk is een aangelegde waterstroom midden door de stad. Dit is rustgevend en je ziet dan ook veel Koreanen er rondhangen met vrienden. Verder is er veel goed eten mocht je van Aziatisch houden. Korea is zeker een land wat ik voor vakantie kan aanraden, alleen jammer dat weinig mensen Engels spreken.

Terug in Dubai was het alweer erg heet en tevens was ramadan begonnen. Om de zomer door te komen zijn we maar allemaal activiteiten gaan doen. Er zijn niet veel dingen te doen, maar ik heb geen zin om in shoppingmalls rond te hangen. Een van de dingen wat erg leuk was, was indoor skydiven. Cool om te doen en best spectaculair.

Na de zomer kwam Mylène langs met vriendinnen. Dit had ik niet verwacht en het was heel leuk dat ze langskwamen. Ondanks dat de zomer voorbij was, was het zeker voor hun warm. Min en ik hebben Dubai op z’n best laten zien. Eerste avond lekker uitgaan en eindigen met een strandfeest. Zelf hebben ze de shoppingmall bestormd en de Burj Khalifa bezocht om van het uitzicht te genieten. De laatste dag nog een woestijn trip gemaakt eindigen met een bbq. Ze was erg onder de indruk, dus dat is geslaagd.

De week erna zijn Paul en Mike voor een weekendje in Dubai langsgeweest. Paul was eerder op bezoek geweest, maar voor Mike was het de 1e keer. We hebben mooie dingen gedaan. Een trip met een snelle boot om de palm, vliegen over de gin olven. Met een collega van Paul bij een eiland gekeken, waar het Dubai Eye komt te staan. Natuurlijk groter en hoger dan Singapore en London. Ook natuurlijk mocht de woestijntrip niet ontbreken, waarbij een paar keer goed hebben vastgestaan en wat probleemtjes hebben gehad. Natuurlijk ook stappen en de mooie plekjes bekijken.

Eind oktober zijn Min en ik voor 10 dagen naar Nederland geweest, begonnen met de verjaardag van moeders. Leuk om er een keer te zijn. 1e dagen hebben we super weer gehad, begin oktober en 25 graden. Min vond het erg leuk met de nichtjes, Veerle en Lieke waren een klein beetje verlegen, maar dit was snel over. Verder veel dingen gezien, Volendam, De Zaanse Schans, Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Breda, de outlet in Roermond, Leiden en een klein beetje Delft. Leuk om weer wat vrienden te zien, maar zo druk geweest dat we helaas niet voor iedereen tijd gehad hebben. Wel lekker om frisse lucht te hebben, in Dubai is het toch altijd stoffig.

In Nederland heeft een creditcard geen voordelen, eigenlijk alleen maar nadelen maar soms is het nodig. In Dubai is dit anders en probeert men een creditcard te promoten. Gratis toegang tot lounges en je bouwt punten op om activiteiten te doen. Hiermee heb ik een gratis helikopter vlucht gemaakt. Dit was een gave ervaring, maar veel minder eng/spannend dan verwacht. Mooi om Dubai vanuit de lucht te zien, zo valt het op dat er niet veel hoogbouw is. Anders dan China, Singapore of Korea.

Dit jaar was NYE 2015 een stuk beter geslaagd, het was niet gratis maar alle drank en eten was inclusief. Samen met concert van Pharrell Williams (dus happy  ), Dimitri Vegas, Busta Rhymes, Paul Oakenfold en meer. Dit was echt super, we zijn wel iets eerder naar huis gegaan zodat er nog een taxi te krijgen was. Erna 2 dagen vertoeven in een resort in Fujairah.

Eindelijk maar eens keer bij een kamelenrace wezen kijken. Erg vroeg eruit, want het is een uur rijden en de race begint om 7 uur in de morgen. Grappig om mee te maken, wel een beetje chaotisch, maar dat gebeurd wel vaker in dit land. Een kudde kamelen rent met een klein robotje op hun rug over het parcour, ernaast rijden de eigenaren in hun dikke Landcruiser en besturen de robot. De robots zijn ingevoerd om de uitbuiting van jonge lichte Indische kinderen tegen te gaan.

Aangezien ik afgelopen jaar zo weinig in de woestijn ben geweest en m’n auto in waarde daalde, heb ik besloten m’n Nissan te verkopen. De auto heeft me afgelopen jaren heel blij gemaakt, maar tijd voor iets zuinigers. In Dubai zijn auto’s wat voordeliger en ik wilde graag nog eens een open sportwagen rijden. Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op een Porsche Boxster S uit 2006, model 987 voor de kenners. Wat is dit een genot om te rijden en tijdens het lekkere winterweer genieten van het open rijden. Een beetje bijkleuren. De eerste boete heb ik al binnen, dus hij doet het goed.

Een collega van mij wilde eens een parachutesprong maken en nergens ter wereld is het mooier al boven de Palm in Dubai. Ik ben die dag mee geweest om hem te helpen, dit was een leuke ervaring maar ga het echt niet doen. Ik heb mooie foto’s kunnen maken en gezien hoe het ging.

Min is sinds maart dit jaar gestopt met werken, ze werkte vanaf haar 20e zo’n 6 dagen per week 11 uur per dag en wilde toch een keer wat langer rust nemen dan een paar dagen. Gelijk heeft ze en zo hebben we lekker samen kunnen genieten. Eindelijk een weekend samen voor 2 dagen en zo hebben we wat leuk tripjes gemaakt. Laatste tripje was met mijn verjaardag naar Musandam. Er naar toe liggen mooie slingerwegen door de bergen en het was mooi weer. 2 dagen in een resort en nog een dhow cruise waarbij we dolfijnen hebben gezien. Een kleine tegenvaller was dat er geen alcohol in het resort was, dus dit was mijn eerste verjaardag in tijden zonder een biertje. Verder hebben we een mooie tijd gehad.

Nu is Min voor 1,5 maand naar Korea om vrienden en familie te zien waar ze normaal geen tijd voor heeft. We missen elkaar wel erg, maar we vermaken ons goed om de tijd te doden. Als ze terugkomt gaan we voor 3 weken naar Nederland om de bruiloft van Ramon en Ria te bezoeken. Verder in die tijd wat andere landen bezoeken. Erna als we in Dubai terug komen zien we wel weer....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dubai

Hierbij wat van mijn belevenissen in Dubai!

Recente Reisverslagen:

14 September 2015

Een nieuwe uitdaging!

03 Mei 2015

Een jaartje geleden

13 April 2014

Update

03 November 2013

Eindelijk weer genieten

01 September 2013

De zomer bijna voorbij
Jeffrey

Hierbij wat van mijn belevenissen in Dubai!

Actief sinds 11 Mei 2012
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 21586

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Dubai

Landen bezocht: