Eindelijk weer genieten - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu Eindelijk weer genieten - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer genieten

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

03 November 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Afgelopen maand is het weer een heel stuk beter geworden. Overdags een graadje of 35 en 's avonds onder de 30 graden. Nog een klein beetje vochtig, maar dat trekt wel voorbij. Dus eindelijk weer tijd om te genieten.

Begin september was ik nog even onverwachts in Nederland voor een workshop, maar gelukkig in het weekend nog heel even tijd voor familie en vrienden. In Nederland had ik een paar dagen mooi weer en voor de rest regen, heerlijk aangezien ik het hier niet heb. Lekker wezen schuitvaren om toch een beetje Westlander te blijven voelen en 's avonds een bakkie op de tennis. Nog shoppen met moeders en nog even met de nichtjes weer zien. Min had leuke prinsessen jurkjes gekocht, echt leuk en dat vonden de meiden ook.

In Nederland kreeg ik nog de opmerking, wat ben je wit...maar ja met de zomer hier kom je niet of nauwelijks buiten, wat in Nederland het tegenovergestelde is. Nu tijd om het in te halen. Lekker naar het strand, biertje erbij en af en toe afkoelen in de zee van zo'n 33 graden. Zo hebben we de tijd om bij te komen van de drukke werkdagen. Verder nog een mooie boottrip gedaan, we zijn toen langs de Palm gevaren richting het 7 sterren hotel de Burj al Arab. Onderweg liggen er enkele jachten die lijken op een cruiseschip zo groot. Maar het zijn gewoon bootjes van de koninklijke familie. Wel indrukwekkend om te zien. En soms nog maar even bijkomen aan het zwembad. Met de kerst zal ik wel bruiner zijn, ik doe iig m'n best.

En als het mooier weer wordt, hebben we ook weer tijd voor de woestijn, onze vrienden de kamelen hadden ons ook gemist. Eerste keer was samen met een vriend die een Volkswagen Toureg gekocht heeft. We waren nieuwsgierig hoe het ging, maar het ging heel goed. De auto mist bodemvrijheid, waardoor hij wat sneller vaststaat, maar vermogen genoeg om het te compenseren. Aan het einde stonden we nog met 2 auto's vast, maar we moeten natuurlijk wel een beetje uitdaging hebben. En aan het einde natuurlijk genieten van een bbq, biertje en de zonsondergang.

En toen was het oktober, tijd voor iets typisch Dubais, het OktoberFest. Het was leuk, grote pullen bier, veel mensen in lederhosen en drindle en het kan ook niet anders. De afgrijselijke blaasmuziek, maar dat hoort erbij. Lekker springen op de banken, regelmatig zie je er iemand afvallen, zeker naarmate de avond vordert. Maar ach, dan ben je ook soepeler en val je zacht. Blijft grappig dat ze dit in Dubai zo uitbundig vieren.

Soms merk je nog wel dat Dubai geen Nederland is. Na het stappen namen we met z'n 3en een prive taxi terug naar huis, iets duurder maar wel op de meter. Komen we thuis aan wist die de meter (18dirham) en vraagd 40 dirham. Wij weigerder te betalen, maar dan zou die wel even naar de politie rijden. Uiteindelijk gemiddeld, maar blijft raar. Ze weten dat als je drinkt, je altijd in het nadeel bent. Gelukkig is dit de eerste keer en maak je dit nauwelijks mee.

Komende maand hebben we weer lekker bezoek. Volgende week komen Ramon en Ria langs. Ze kunnen dan lekker een paar dagen Dubai verkennen met z'n 2en en daarna gaan we met z'n vieren naar Muscat. Ik kan wel vakantie gebruiken dus heerlijk. Aan het einde van de maand komt een goed vriend Tjitse ook langs. Kan die lekker de drukte ontvluchten en relaxen in Dubai. Ik kijk nu al naar de maand uit en ben benieuwd wat ze van Dubai en de woestijn vinden.

Dan is het nu weer tijd om verder van het lange weekend te genieten, het Islamistische nieuwe jaar begint en daardoor heb ik een extra dagje vrij.

Groetjes en tot spreeks

Jeffrey