Het weer is aan het omslaan - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu Het weer is aan het omslaan - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu

Het weer is aan het omslaan

Door: jeffreydubai

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

03 Juni 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vorige week kwam ik van werk terug en toen ik uit de auto stapte besloeg me bril, zoals de lokale mensen dan aangeven de zomer is echt aan het beginnen. De luchtvochtigheid neemt toe, nu zo’n 70/80% en de temperatuur is nog maar rond de 40 graden. Terwijl het ervoor een droog klimaat was. Warm en klam dus, je handen voelen buiten direct vochtig. Nog even en het buiten rondlopen doe je niet meer voor de lol. Zo erg dat in juli en augustus de scholen vakantie hebben. Dit was ook ’s avonds te zien, aangezien we wolken zagen, een overvloed van vocht. Dit voelde weer een beetje Nederlands.

Maar gelukkig is er in de auto, shopping malls en overige airco. Dit weekend naar de Dubai mall geweest, vlakbij de Burj Khalifa. Deze shopping mall is zo groot dat je er makkelijk in verdwaald. Mensen die denken dat een shopping mall alleen is om te winkelen hebben het verkeerd. In deze shopping mall zit een aquarium (zoals Sea Life) en een dierentuin, mocht je willen schaatsen kan het ook. Maar de echte “die hards” kunnen ook gewoon winkelen. Wel echt mooi om het aquarium te zien, maar we hebben geen kaartje gekocht waarbij je door een glazen tunnel door het aquarium kan lopen en boven je alle vissen ziet, van haaien, roggen tot Nemo's. Tevens hebben ze buiten een grote vijver, die zoals het Bellagio Hotel in Las Vegas een mooie fontijn en licht show heeft met muziek. Maar dit bekijk ik wel een keer als het “kouder” is.

Dit weekend zijn we maar weer eens uitgegaan. Waarbij we de Armina Club onveilig gemaakt hebben, naast het Armina Hotel. Deze club zit in de Burj Khalifa, waarbij je meer dan 800 meter gebouw boven je ziet. De toegang in clubs gaat niet vanzelf, met alleen mannen kom je weinig clubs binnen. Gelukkig waren we met een grote gemengde club. Aan de wand van de club een groot scherm waarop in de sfeer van de muziek effecten te zien zijn. Dit zouden ze vaker mogen doen. Verder is het gezien en gezien worden. Er lopen er veel dames van plezier en dit is wel meer in Dubai, maar het wordt gedoogd vanwege de overvloed aan mannen in Dubai.

Vorig weekend hebben we quad gereden in de woestijn, dit was een uur rijden vanaf Dubai en al vlakbij Oman. Er was de keuze tussen een automatische en vierwiel aangedreven quad of een handgeschakelde tweewiel aangedreven en snellere quad (tweetakt voor de technici). Zoals een echte man betaamt, nam ik de tweewiel versie. Dat ze hier niet zo moeilijk zijn was goed te merken. Als je normaal gaat quadrijden, is dit in een treintje waarbij je netjes de gids hoort te volgen. Hier was het, dit is de woestijn en succes ermee, minder ervaren konden achter een instructeur aan. De gedachte was rustig beginnen en langzaam steeds sneller. Binnen een minuut alweer driften in de rondte als een kind zonder angst in de speeltuin. Tweewiel aangedreven hield ook in, eerder vast staan. Maar zodra je de gang erin houdt kan je de stijlste duinen omhoog rijden, en wat een waanzinnig uitzicht. Als je in de duinen rond rijdt krijg je respect voor mensen die Dakar rijden, je kan echt niet zien hoe het achter de top is. Vaak zelfs stijl naar beneden, opletten dus. Thuis weer kilo’s zand afspoelen, maar dat hoort erbij.

Zoals eerder omschreven, de mensen zijn erg makkelijk hier. Je ziet dingen die in Nederland absoluut niet mogen. Bij het kantoor stonden ze ruiten te plaatsen en te balanceren op een steiger, zonder plank erin en alleen het framewerk. Vrachtwagencombinaties met twee 40ft zeecontainers. Een kleine auto ambulance met een vrachtauto erop. In sommige dingen zijn ze weer moeilijk, aangezien onze werkvergunning nog niet klaar is hebben we ook geen liquor licence. Gelukkig hebben we via via weer wat biertjes kunnen regelen en dit hebben we gelijk maar gevierd met een bbq op ons balkon. Zoals je kunt lezen, vermaak ik me prima.

Komende tijd maar eens kijken naar een huisje en eventueel een auto.

Groetjes Jeffrey