Huisje gevonden - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu Huisje gevonden - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu

Huisje gevonden

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

28 Juli 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Het laatste berichtje is alweer even geleden. De zomer in Dubai is nu echt aan de gang, temperaturen van overdags rond de 45 graden. Soms er onder en soms ook rond de 50 graden. Dus een graad of 30 warmer dan in Nederland. Vanwege dat het ook vochtig is, is het niet echt aantrekkelijk om buiten te lopen. 300 meter naar de supermarkt eindigt in een bezweten shirt. Ach, het is maar 2 maanden per jaar extreem en dan koelt het langzaam af. In Nederland werken de mensen graag omdat het regent, hier omdat het buiten te heet is.

Gelukkig is het nu Ramadan, dus in het openbaar eten, drinken en roken mag niet. Hier is het ook erg strikt, in de shoppingsmalls zijn alle food-court gesloten. Soms kan je eten als take-away meenemen, maar eer dat je thuis bent is het lekkere er af. Eten bestellen kan ook. De meeste bars en disco’s zijn dicht, enkele zijn even op maar zonder luide muziek. Haal apart om mee te maken.

Als je het bovenstaande leest lijkt het net of het niet leuk is, maar ik beleef genoeg. Alleen nu zoveel mogelijk binnen. Het EK was niet wat we ervan gehoopt hadden, maar we hebben hard aangemoedigd en was erg gezellig. Daarna onze Duitse vrienden aangemoedigd, al vonden we het niet erg dat ze ook verloren. Tijdens de Tour de France hebben we het als Nederlanders ook niet echt top gedaan, dan maar op naar de zomerspelen in Londen.

Verder op de Palm bij het Atlantis hotel geweest. Hier hebben ze een heel mooi aquarium met allemaal verschillende vissen, kwallen en kreeften, erg mooi. Dubai blijft gek en extreem, hier stond ook een automaat waar je goud kan pinnen. Tevens nog een rondje over de Palm gereden, vanaf een bouwplaats hadden we uitzicht over Dubai Marina. Leuk om te zien, zeker toen er nog een paar kippers langsreden, een techneut blijft toch altijd bij z’n werk betrokken. Pas nog wezen jetskiën, één uur lang rond crossen, helaas was het niet op volledige zee, maar dat komt nog wel. De goudmarkt in Deira bezocht, gek word je van de handelaren die je een Wolex of wat anders willen aansmeren, maar wel grappig. Ook nog de Dragon markt bezocht, dit is de zwarte markt in Beverwijk maar dan veel groter. Ik was bijna de enige blanke, maar wel leuk om al die andere culturen te zien.

Eindelijk heb ik dan een huisje gevonden, naast het gebouw waar ik eerst zat. De locatie is super, midden in Dubai Marina, op 100 meter van de Yachtclub waar je lekker een biertje kan doen. Op 500 meter van het strand en de boulevard, vlakbij de supermarkt en een “kleine” shopping mall. Ik zit op de 11e verdieping met een leuk uitzicht, zeker ’s avonds. Het is niet heel groot, maar prima en met een groot balkon en goede faciliteiten (zwembad boven en beneden, sauna, gym, bbq ruimte en een afgesloten parkeergarage). Gelijk de Ikea leeggekocht, hier is het bijna nog leuk. Veel rustiger, Indiërs pakken je spullen uit de stelling en verzamelen alles. Bij een besteding vanaf 500 euro brengen ze het ook nog gratis langs en zetten het voor je in elkaar. Dus dat is geregeld en kan ik mezelf weer “thuis” voelen.

Het werk gaat ook goed, zoals te verwachten was hoef ik me niet druk te maken over me uren. Buiten de operationele taken ben nu lekker bezig met plannen en een trainingsprogramma voor het komende jaar. Wel lekker dan kan ik weer wat reizen, ik hier nu bijna 3 maanden en heb nog geen klant bezocht. Dat wordt wel weer tijd. Afgelopen week kwam er weer een kudde kamelen langs kantoor, toen even buiten wezen kijken. Ze zijn echt nieuwsgierig of dachten dat ik eten kwam brengen, maar ze kwamen vlakbij. Met een camera zonder zoom (telefoon) kon ik ze er goed op krijgen.

Nu ik m’n huisje gevonden heb, op naar de volgende zoektocht. De auto genaamd.

Groetjes en tot het volgende verslag.

• 29 Juli 2012 - 14:27

Diana:

Hoi Jeffrey, leuk om jouw verslagen te lezen! Wat een heel ander land is het toch, goud pinnen: wat een wereld! mooi dat je nu lekker een eigen huis hebt, met Ikea spullen moet je je toch wel thuis gaan voelen! Wij zijn net terug van drie weken vakantie, ook lekker warm gehad. Vanmorgen bij Oma geweest en die wist al te vertellen dat je soms ook naar andere landen gaat waar het wel 50 graden is!
    Succes met het werken, we volgen jouw belevenissen. ook groeten van NIco en de meiden.

• 31 Juli 2012 - 09:46

Reactie Gerard :

Ha Jeffrey, mooie belevenissen daar en erg positieve benadering van de hitte om nu je binnenactiviteiten te plannen. Service in het Midden Oosten is uitbesteed aan de Aziaten, ieder zijn vak. Mooie locatie zo dicht bij de Marina, dat wordt genieten als het weer wat normaler weer wordt. Ook wij hebben de vakantie er bijna op zitten, tijdens een roadtrip door Frankrijk , Italie en Zwitserland hebben we bij Heleen haar oom en tante gelogeerd in Evian, en Anna opgezocht in Perugia. Daarnaast aantal dagen strand in Toscane, het was leuk en afwisselend. Paul was met zijn vrienden op interrail, en is van naar Berlijn naar Florence en Barcelona geweest en nog tig andere locaties. Deze week is iedereen weer thuis, morgen gaan we nog met z'n vieren naar de Kaag. Hier is weer afwisselend zoals je vast weet, weinig echt zomer dus.
    Groeten uit Den Haag, en ben benieuwd naar de auto keuze, in Oman rijden erg veel van de laatste mooie Cherokees (tot 2001), vaak met gepimpte uitlaat. Sand Dunes rijden gaat er goed mee!

Gerard en family