Weer een stap verder! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu Weer een stap verder! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu

Weer een stap verder!

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

15 September 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

De Ramadan is weer voorbij, lekker weer eten en drinken overdags, heerlijk. En in de avond weer uitgaan, muziek mag weer harder aan. Apart om een keer mee te maken, maar blij dat het voorbij is. De zomer is ook over z'n hoogste punt heen, het voelt ook echt "kouder", al is het nog steeds 40/42 graden. Het klinkt raar maar het is echt lekkerder, al is het nog steeds warm. Ook wordt het nog iets vochtiger, schijnt omdat het afkoelt maar de zee nog iets warmer wordt.

Afgelopen weekend m'n huisje ook ingeleid met een housewarming partij. Leuk met collega's en vrienden. Iedereen was positief en daarbij pasten het gelukkig ook allemaal. Leuke cadeaus gehad en het was erg gezellig. Geen gekke cadeaus zoals Boudewijn vorige week, die kreeg een goudvis om hem gezelschap te houden.

Afgelopen weken druk bezig geweest met de zoektocht naar auto's, het moest toch een keer zover komen. Ik ging samen met Boudewijn, collega en vriend, zodat we kritisch naar de auto's kunnen kijken. Was echt druk, overdags onder werk proberen een afspraak te regelen en dan direct uit het werk door. Vaak was het na het kijken alweer zo laat dat we erna gezond bij een fastfood restaurant konden eten. Rond 19 uur wordt het alweer donker en dan kan je de auto niet goed meer bekijken. Boudewijn had eerst z'n auto gevonden, één oude Nissan Patrol, maar erg mooi. Locals zijn er zo gek op dat de regelmatig naast hem rijden en vragen of hij de auto verkoopt. Echt apart, ze rijden in de dikste auto's en vragen of ze de oudere auto kunnen kopen, maar wel leuk.

Toen verder zoeken naar een auto voor mij, twijfelen tussen een grote, kleine, oude of een nieuwe. Veel auto's gezien, maar auto's worden hier echt snel oud en daarom de knoop maar doorgehakt om te kijken naar een nieuwere grote auto. Toen een proefrit gemaakt in een auto van een Fransman, wat een verademing ten opzichte van de Indiërs, Egyptenaren en andere Arabieren die de auto "proberen" te verkopen. Van alles wordt bij elkaar gelogen en je begint daardoor overal over te twijfelen. Maar bij de Fransman klopte het (naar gevoel) allemaal en ook kunnen onderhandelen naar een mooie prijs. Dan nog verzekering regelen, het geld pinnen (gaat niet zoals in Nederland) en een weekje later overschrijven. Geen gekke regel is dat de auto alleen op je naam kan staan als je een verzekering hebt, scheelt onverzekerde mensen. Toen nog een technische keuring en alles was rond. Yes, eindelijk heb ik een eigen auto, een beige Nissan Xterra (niet in Nederland verkrijgbaar), maar schijnt heel goed te zijn offroad. Voor de technische mensen onder ons, er ligt een 4.0 V6 in met 265pk/380Nm en de auto beschikt over 4wd met lage gearing. Een must voor de woestijn. Echt machtig om met zo'n grote krachtige auto te rijden, ik ben er echt blij mee. Ter info, de benzineprijs is hier 38 eurocent per liter.

De reden waarom ik zo'n grote 4wd gekocht heb is om ook de natuur van de Emiraten te bekijken. Tijdens de housewarming afgesproken om de dag erna met 3 auto's een tripje te maken. Gereedschap, gps, compressor, spanbanden en vooral veel water mee en daar gaan we dan. Eerst een lange trip voordat we bij de mooie duinen en bergen komen. Banden af laten lopen, auto in 4wd en daar gaan we dan. Wel spannend om zo de eerste keer door duinen en bergjes te rijden en wat een mooie omgeving, echt geweldig. Zoals m'n verwachting, m'n auto is echt goed in het terrein, ondanks de straatbanden. We waren samen met de oude Nissan Patrol van Boudewijn en een Jeep Grand Cherokee, maar ik was de enige die een hoge heuvel op kwam, dat beloofd nog veel goeds. Echt genoten, nu nog een keer met z'n allen een desert training en dan mooie tochten maken en kamperen. Maar zo hebben we een goede indruk op kunnen doen over hoe mooi Dubai kan zijn.

Pas kwam er in Dubai nog een vriend (Coen) langs voor anderhalf dagje. Dus die hebben ike in Dubai rondgeleid en heeft ook m'n huisje gezien. Erg leuk dat die langs is geweest en hij kon zo nog even proeven van Dubai in de zomer met Ramadan. Hij had ook nog een leuke foto op canvas mee genomen en die heeft ook een mooi plekje gekregen, bedankt ervoor. Een paar weken later zijn Coen en zijn Petra zelfs getrouwd en dit heb ik allemaal kunnen volgen via Skype, was erg leuk en bijzonder, ik had gewoon een VIP plaats. Verder maak ik iedere dag weer mooie dingen mee, maar die komen nog wel een keer onder het genot van een biertje.

Groeten Jeffrey

• 15 September 2012 - 20:42

Frans En Els:

Dat is nog eens een auto! Daar kan je tenminste nog eens een grote caravan achter hangen ;-)

• 16 September 2012 - 11:21

Hans En Marian:

Hallo Jeffrey, zo te horen wil jij daar vorlopig niet vandaan!!!

Geniet van alle leuke dingen en zeker van je nieuwe huisje.
    En wat het weer betreft zit je goed, want bij ons wordt het herfst.

Nou Jef , tot schrijfs, Wie weet komen we nog een keer langs.
    Gr. Hans en Marian