Winter in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu Winter in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu

Winter in Dubai

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

18 November 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Leuk om de reacties te lezen, het gaat inderdaad prima en een caravan of 2 kan ik wel trekken. In Nederland hoor ik weleens over het koude weer en de regen. Hier is ook de winter begonnen, temperaturen van overdags “maar” 30 graden en ’s avonds wordt het soms al fris, zo’n 25 graden of minder. Korte broeken kan je ook niet zo makkelijk meer vinden, er hangt immers alleen de wintercollectie. Nu het weer lekkerder is begint het ook meer te leven op straat, iedereen komt weer buiten en gaat weer dingen doen. Lekker lopen naar het strand, de boulevard of de bar.

De 4x4 wordt ook veel gebruikt voor z’n doel, een SUV zou niet genoeg zijn, we gaan met regelmaat de woestijn in. Pas met 4 auto’s geweest, waaronder 2 locals die ons begeleiden. Zij wisten goed de weg en ’s avonds konden we op een mooie plek bbq’en. Gaaf om zo in het donker in de woestijn te zijn, voor het eerst de sterren zien, aangezien je ze in Dubai niet ziet. Lekker bbq’en, genieten van de omgeving, muziekje erbij en een biertje (voor de niet chauffeurs).

Het was ook leuk om m’n grote broer weer te zien, samen met Kees kwam hij op bezoek. Ik heb ze kunnen rondleiden in Dubai, waaronder de palm, 7 sterren hotel, Burj Khalifa, shopping malls, het “oude” Dubai en natuurlijk ook de woestijn.

Tevens zijn we naar de formule 1 in Abu Dhabi geweest, wat was dat een gave ervaring. We zaten met uitzicht op de haven en het kleurende hotel, auto’s kwamen voor ons langs en later nog een keer. Oordoppen waren geen overbodige luxe, aangezien ze zo dicht langskwamen. Dit was echt een gave herrie, kippenvel kreeg je ervan. En wat een coole race, een mooie crash recht voor onze neus, verderop in de race nog een crash. Iedere keer de safety car weer op de baan, zo konden we ook beter volgen wie waar zat. Echt een unieke ervaring. In Abu Dhabi hebben we nog de grote moskee gezien (ene grootste ter wereld), wat een mooi gebouw. Ook nog langs de Boulevard gereden en in de shopping mall waarbij je op de boulevard uitkijkt. Verder waren dat wel de hoogtepunten van Abu Dhabi, in Dubai is een stuk meer te beleven. Dat blijkt ook wel als er in het hotel alleen maar informatie ligt over Dubai.

In Dubai maak ik meestal mooie dingen mee, maar soms heb je ook mindere. Zo wordt je gek van het bankenwezen, eerst duurt het lang voor je één rekening hebt, dan de pinpas, chequeboek (is hier nodig) en als laatste de creditcard. Dit heeft ongeveer 5 maanden geduurd, maar het kan bij andere banken sneller. Dan wil je de energie rekening of tv betalen, dit kan op 15 manieren maar niet gewoon overschrijven. Gek wordt je ervan, tevens betaal je overal fee voor. De creditcard wordt ook niet automatisch afgeschreven en vergeet je het op tijd te regelen, weer een boete. Pas nog een krasje op toen nog m’n huurauto, deze zag ik toen ik terugkwam van de supermarkt, deze auto kan je dan niet inleveren zonder politie rapport. Dus politie gebeld en die kwamen best snel, er was een andere auto met ook schade, toen samen naar het politiebureau. Daar aangekomen zei de agent in kwestie dat ik bij de andere auto schade had veroorzaakt. Ik uitleggen dat het niet kon ivm hoogte en patroon, maar daar viel niet over te praten. Dus ik had de schade veroorzaakt bij de ander en de zaak was gesloten, makkelijk voor hun maar ik was echt pissed. Garantie kennen ze hier ook niet, ik had een nieuwe riem die uit elkaar viel. Bij de winkel aangekomen adviseerde ze me om dit maar te lijmen, maar ik stond op een nieuwe. Alleen kon dit niet, garantie bestaat niet. Dan weet je weer even dat je niet in Nederland bent.

Ga ik het weer over de woestijn hebben, pas zijn we wezen kamperen in de woestijn. Wat is dit mooi, buiten het woestijn rijden. Tentje opzetten, gewoon echt in de natuur, pikdonker en eerst bbq’en. Hierna lekker een kampvuurtje, muziekje erbij en een biertje niet te vergeten. ’s Avonds rondzoeken naar hout, ja er staan wel wat boompjes, maar pas op want je verdwaald makkelijk. Hierna lekker slapen direct met je slaapzak op het zand, maar het ging prima. Sommige hadden minder geslapen vanwege geritsel, volgende morgen kwamen we erachter wat het was. Er liepen wat kevertje, maar onder een tent zat ook een schorpioentje. Mooi om te zien en gelukkig zijn ze hier niet echt gevaarlijk, ze vergelijken het met een prik van een wesp. De dag erna zijn we de woestijn uitgegaan onderweg naar Hatta pools, wat was dit mooi. Hier zijn hele mooie rotsen en is een klein beekje met waterval. Hier konden we het zand van de woestijn weer afspoelen. Op de terugweg hadden we een mooie route door de bergen, genieten dus.

Pas had ik voor het eerst een naar het Buitenland voor werk, lekker naar Istanbul, gelukkig had ik ook wat tijd om rond te kijken. Istanbul is echt een mooie stad, veel cultuur (wat ik in Dubai niet ziet), je gaat gewoon genieten van “oude troep” en het prettige leven daar. Compleet anders en lekker koel weer, maar zo’n 20/25 graden. In de ene dag dat ik de tijd had heb ik best veel kunnen zien: de blue mosque, de grote bazar, De Galatatoren met het mooie uitzicht, de grote winkelstraat en diverse ander dingen.

Maar prima om weer terug te zijn in Dubai, rond de kerst ben ik weer even in Nederland, even kou lijden, weer Nederlands eten en natuurlijk familie en vrienden weer zien.

Tot spreeks….Groetjes Jeffrey

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dubai

Hierbij wat van mijn belevenissen in Dubai!

Recente Reisverslagen:

14 September 2015

Een nieuwe uitdaging!

03 Mei 2015

Een jaartje geleden

13 April 2014

Update

03 November 2013

Eindelijk weer genieten

01 September 2013

De zomer bijna voorbij
Jeffrey

Hierbij wat van mijn belevenissen in Dubai!

Actief sinds 11 Mei 2012
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 21596

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Dubai

Landen bezocht: