Update in de winter - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu Update in de winter - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu

Update in de winter

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

16 Februari 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Het laatste bericht is alweer een tijd geleden, mensen die meer up to date willen blijven kunnen beter op Facebook kijken. Al mis je dan wel de leuke verhalen bij de foto’s. De winter is langzaam minder koud aan het worden. Je zou het niet verwachten maar het was best fris, ’s nachts in de woestijn kon het afkoelen tot 12 graden. En er is nog een paar keer regen gevallen. Grappig dat de mensen geen regen gewend zijn, als er dan regen valt gebeuren er veel ongelukken. Normaal heb je het profiel op je banden ook niet nodig. Maar nu is het weer lekkerder aan het worden.

In december ben ik nog in Saoedi Arabië geweest voor werk, in Riyadh bij een agentschap van ons. Inspecties van onze producten, dus cilinder van de trailer, olie aftappen en openmaken. Metingen verrichten en controleren of alles goed is. Daarna de cilinder weer in elkaar, op de trailer en zo kan deze weer gebruikt worden. Alles zag er goed uit. Tevens trainingen gegeven, zowel sales als een technische training. Wat verkopen we allemaal, voor welke truck gebruik je welk product en natuurlijk de After Sales training. Hoe kan je onze producten openen, inspecteren en waar op te letten. Het was erg interessant. Wat een land is Saoedi, er lopen nauwelijks vrouwen op straat of volledig gesluierd. Verkeer is een chaos, nog véél erger dan Dubai. En 5 keer per dag moet de winkel gesloten worden vanwege het gebed, anders staan er echt boetes op. Interessant om een keer mee te maken.
Die paar dagen werd ik rondgereden door een jonge Indische Sales Engineer. Ik heb veel gesproken over het leven in Saoedi, er is geen enkel vermaak te beleven want dat hoort niet bij het geloof. Er wordt dus gewerkt, gegeten met familie/vrienden en eventueel later in een shopping mall rondgehangen. Maar hij zei tegen mij, je moet er wat voor over hebben om in het “heilige” land te mogen wonen en werken. Dat is ook een manier om er tegenaan te kijken.

Met kerst ben ik weer even lekker in Nederland geweest, leuk om familie en vrienden weer te zien. Het was wel echt Nederlands weer, regen en regen. Lekker de dagen in me ouders nieuwe huis helpen klussen. Het is erg mooi geworden en echt de stijl die ze leuk vinden. Hier kunnen ze vast wel “oud” worden, het verleden achter zich laten en genieten van het leven. Van het voorjaar zal de tuin nog een keer aan de beurt zijn.

Voor de verandering zijn we weer in de woestijn geweest. Alleen dit keer in Liwa, duinen tot 300 meter hoog echt supermooi. Hier werden we weer even gereset, duinen 2.0 laat ik maar zeggen. Boudewijn en ik zijn met mijn auto met een clubje auto’s meegegaan met een tour. In het begin spraken we mensen die al jaren in de Dubai wonen en in de woestijn geweest zijn. Er mochten ook alleen ervaren mensen mee. Mede hierdoor hadden we het idee dat we een van de minst ervaren waren, maar daar kwamen we snel achter dat het niet zo was. Achter elkaar reden mensen vast op een stomme en knullige manier. Uiteindelijk zijn we samen met een instructeur nog een lekker tourtje wezen maken. Wow wat was dit gaaf en wat een mooi uitzicht om ’s ochtends in wakker te worden. Hier gaan we zeker nog eens terugkomen.

Pas hadden we een lang weekend, de profeet Mohammed zijn verjaardag en dit vieren we graag mee. We zouden met een groepje naar Dibba (Oman) gaan om daar te kamperen. We zijn overal geweest, behalve in Oman aangezien we geen hotelreservering hadden. Het was erg mooi en gaaf om daar (in de buurt) in de bergen rond te rijden. Hier pakken ze bergwegen wel iets anders aan, dit was zo breed dat je er een vierbaans weg neer zou kunnen leggen, maar dan wel met haarspeldbochten. Later aan de kust kwamen we bij een rustige plek aan, dachten we. Hier ging de jeugd later helemaal los met quads, motoren, dikke auto’s en andere voertuigen. Wel gaaf om te zien, al was het geen uitrusten.

Nu ga ik nog maar even verder met aan het zwembad liggen, anders ben ik niet bruin voordat me zus en zwager op bezoek komen.
Groeten en tot later!!