Weer bezoek gehad - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu Weer bezoek gehad - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu

Weer bezoek gehad

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

16 April 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Alweer bezoek gehad, eind februari heb zijn Mirella en Dico langsgeweest. Zo kan me grote zus ook eens kijken waar haar kleine broertje woont. In de eerste paar dagen hebben ze Dubai kunnen bekijken, de indrukwekkende stad en gezien hoeveel er nog gebouwd wordt. Overal zijn nog gebouwen in aanbouw. Het bouwen is weer aan het aantrekken, een tijdje heeft alles stilgestaan, maar Dubai is weer booming en dat zie je in van alles terug.

Na 3 dagen Dubai, zijn we de woestijn in geweest met Boudewijn om te laten zien hoe dit is. Mirel en Dico hebben beide ook gereden en hebben zo kunnen proeven aan hetgeen wat ik graag doe. Later in de middag hebben de doorreis gemaakt naar Oman. Eerst een tussenstop in Sohar, en daarna doorgereisd naar Muscat. Muscat is een mooie stad, als eerste de Sultan Qaboos moskee, de oude souk (erg toeristisch en natuurlijk de oude stad met het paleis van de sultan. Verder heerlijk relaxen aan het strand, wat lekker was dit. Na 2 dagen Muscat zijn we door de bergen gereisd richting Nizwa. Voor de mensen die het willen weten, dit was Wadi Bani Awf, een mooie off road route door de bergen met speciale kleine dorpjes en mooie plekken voor een hike. Zoals wij little Snake Gorge gedaan hebben, een hike door een uitgesleten deel, net een soort Grand Canyon in het klein, inclusief een stukje zwemmen. De reis eindigde die dag in een mooi resort in de bergen (dachten we). Het was ook wel mooi, maar we konden geen biertje (alcohol) krijgen na de lange dag, we sliepen in een bedoeinentent terwijl het op 2000 meter nog maar 10 graden was 's nachts. Eigenlijk dus meer iets voor echte natuurgenieters. En de volgende weer terug naar Dubai, heerlijk terug aan het eigen zwembad. De reis in Oman was erg mooi en het was leuk om zus en Dico weer even te zien.

Vlak na het bezoek ging ik alweer op wintersport. Van 30 graden terugreizen naar het koude Nederland en erna nog koudere Oostenrijk. Maar we hebben heerlijk weer gehad, bijna de hele week zon. Het was een super wintersport in st Anton, in het begin goed sneeuw, een mooi gebied, leuke apres ski en natuurlijk met een gezellig clubje. Ramon, Ria, Vincent en Tjitse. De week was alweer voorbij voordat je het weet. Leuk om weer een weekje samen met Ramon te zijn, en natuurlijk de rest ook.
Met 2 auto's en een gezellige groep mensen hebben we een tourtje in Oman gemaakt, heerlijk dat het zo dichtbij ligt. Het was een route uit het offroad boek, van Madam in de UAE naar Mahdah in Oman. Het begon vlakbij een checkpoint van Oman, hier heb je geen stempel in je paspoort nodig en kom je in het begin van Oman. De route begon in de woestijn, kwam door diverse rotsvlaktes en kleine gebergte en tussendoor kwamen we nog duinen tegen. In een van de duinen hebben we ons tentje opgezet. Hierna lekker bbq'en, kampvuurtje en een biertje erbij, erg gezellig dus. 's Ochtends nog een schorpioen gevonden onder de tent. Gelukkig kunnen we dit soort weekendjes hier erg makkelijk doen.

Sinds kort is een nieuwe collega van mij naar India voor zijn huwelijk. Apart om te horen hoe een geregeld huwelijk in zijn werk gaat en dat dit nog bestaat. Hij heeft zijn aankomende vrouw nog nooit gezien, maar als hij er klaar voor is zoeken zijn ouders op basis van een "cv" en "kasten" de aanstaande vrouw. Na het voorstel van zijn ouders komt er een background check van de aanstaande familie, broers, zussen, ouders en opa en oma worden nagetrokken om te kijken of er geen "rare" dingen zijn. Als alles akkoord is kan het huwelijk doorgaan. Maar het blijft erg vreemd dat hij zijn aanstaande vrouw nog nooit gezien heeft en niet uitgekozen heeft. Misschien dat sommige ouders dat zelfs liever hebben, zodat hun kind niet zo lang vrijgezel blijft.

Vorige week zijn pap en mam eindelijk langs geweest, ze wilden eerder maar dit kwam niet echt uit. Erg leuk dat ze er konden zijn tijdens mijn verjaardag. Samen hebben we Dubai bekeken, al is alles nieuw en er niet heel veel cultuur, ze vonden het erg mooi. Zo ook de woestijn. Buiten het mooie weer dat ze hadden, zeker in vergelijking tot Nederland. Tijdens hun 37 jarige bruiloft zijn ze nog verrast met een bosje rozen, tijdens een lunch in de Burj Khalifa. Na Dubai zijn we samen naar Oman geweest, nu naar Musandam, het noordelijke deel van Oman. Oman bestaat namelijk uit 2 delen, die gescheiden zijn door de UAE. Musandam staat bekend om de bergen, Fjorden, mooie wateren om te snorkelen en dolfijnen die er te zien zijn. De eerste dag hebben we een bergroute gereden en erna heerlijk bij het hotel aan een biertje gezeten. Gevierd dat ik 30 geworden ben. De volgende dag hebben we een boottour gedaan, dit bestond uit relaxen van het uitzicht en de Fjorden, dolfijnen kijken (deze blijven langs de boot zwemmen en springen) en snorkelen. Het was erg ontspannend en mooi. De laatste dag nog wat kleine dingen bekijken en terug naar huis, Dubai voor mij dan. Erg lekker om me ouders zo weer een weekje te zien en zij kunnen er vast nog veel over vertellen.
De winter is weer voorbij en we gaan al weer snel naar de zomer. De temperatuur loopt alweer snel op, het is nu overdag alweer 35/38 graden maar gelukkig nog niet vochtig. Dit zal binnenkort weer beginnen en dan is het lekker buitenleven weer even voorbij. Bezoek zal ik ook niet echt meer verwachten tot oktober of je kan goed tegen warmte. Misschien dat ik de zomer nog even ontvlucht.
Groeten uit een zonnig Dubai

• 16 April 2013 - 23:14

Pascalle:

Uhh, doe je ook nog aan werken? ;)

Maar goed, volgens mij kom je hiermee de tijd wel door! Veel plezier nog en alvast succes met de hitte..

Groetjes

• 19 April 2013 - 07:53

Nico En Diana:

Ha Jeff, dat klinkt als het goede leven! fijn dat je de mooie mensen met de familie kan delen..
    en wij lezen mee, ook leuk hoor.
    groetjes van ons allemaal uit Naaldiwjk, waar het nu toch echt voorjaar wordt.

• 19 April 2013 - 07:55

Diana:

haha, typefoutje: mooie mensen moet natuurlijk ''mooie momenten'' zijn..
    (zat te denken aan de foto van je vader en moeder aan het ontbijt bij jou)..

• 20 April 2013 - 20:53

Jeffrey Zuidgeest:

Hey Pascalle, Tuurlijk kom ik nog aan werken toe, gelukkig heb ik naast die 50/60 uur per week ook nog vakantiedagen. Bedankt, we slaan ons er wel doorheen.

Diana, Zeker leuk om "de momenten" te delen, dan kunnen ze dit ook meemaken. Kijken hoe het komende jaar met bezoek gaat. Gelukkig wordt het in Nederland eindelijk lekker weer....