Update voor de zomer - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu Update voor de zomer - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeffrey Zuidgeest - WaarBenJij.nu

Update voor de zomer

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

16 Juni 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Laten we het maar weer eens over het weer hebben. Ondanks dat de zomer begonnen is, is het weer nog steeds “acceptabel”. Al ben ik blij dat ik niet rook en dus ook overdags niet buiten sta. Vorig jaar was het rond deze tijd niet te harden buiten, vochtig en zo’n 45 graden of meer overdags. Dit jaar hebben we “veel” regen gehad, zelfs in mei nog. Ze zeggen dat het door “cloud-seeding” komt, dat ze regen kunnen maken. Of het klopt weet ik niet, maar overdags is het tussen de 35 en 45 graden en ’s avonds koelt het af tot onder de 30. Lekker, want zo is er nog wel wat buiten leven.

In april kwam Metallica nog naar Abu Dhabi, hier zijn we met een groepje collega’s heen geweest. Wat een gaaf concert. Het voorprogramma was niet zo spannend, maar dat hebben ze wel goed gemaakt. In het begin speelden ze wat nummers van het nieuwe album, mij niet echt bekend. Maar later meer oudere nummers, iedereen ging er lekker in op en echt een super show. Drank hoefden we ons ook geen zorgen over te maken, ze hadden gewoon de halve liters festival bier, dus gegarandeerd koppijn de volgende dag. Er stonden ook nog clubjes lekker op elkaar in te beuken, al hou ik het liever bij duinbeuken. Al met al een geslaagde show.

Voordat de warmte echt losbreekt nog even een laatste keer naar de woestijn geweest. We waren met een lekkere grote groep, georganiseerd door een 4x4 zaak. Met zo’n 22 auto’s zijn we naar de woestijn geweest, in het begin kon iedereen bij elkaar blijven. Maar de groep was te groot en er vielen gaten, bleven mensen vastzitten en we konden iig genoeg rusten. We gingen naar Iftar Bowl, een mooie omgeving met uitdagende duinen. Hier gaan we na de zomer nog wel weer een keertje kijken met een klein clubje. Het was wel weer even geleden er erg gaaf. Dit worden we zeker niet zat.

Eind mei ben ik voor 3 dagen naar Istanbul geweest voor werk. Ondanks dat Istanbul niet de eerste keer is, blijft het een mooie stad. Islamitisch maar toch Westers. En het was lekker weer met maximaal 25 graden, heerlijk. De Turken zijn echt vlees eters, Kebab tijdens de lunch en dinner. Soms daarom ’s avonds maar wat lichts eten. Lekkere drukte in het verkeer en de temperamente Turken. Was leuk om weer op reis te zijn en lekker in Turkije. Istanbul is zeker een leuk stad om een keer te bezoeken, al is het nu wat onrustig.

In Marokko ben ik gevraagd om training te geven aan Scania Marokko, zij kunnen dan onze producten onderhouden en servicen. Tevens inspectie van opgebouwde producten. Dit was mijn eerste keer in Marokko en helaas maar voor 3 dagen. Wat een gaaf land, al heb ik alleen Casablanca gezien. Veel leven op straat, ezels, handel zoals fruit, mensen die sleutelen en van alles nog wat. Tuurlijk is het niet te vergelijken met Dubai, maar het is het leven echt en de mensen zijn vriendelijk. Het land is als 2e taal Franstalig, dit maakt het nog een beetje verstaanbaar al kan ik niet veel Frans. Ik heb nog twee keer gegeten langs de Cornische met uitzicht over zee. De verschillen in Casablanca zijn erg groot, mooie dure wijken met huizen van miljoenen euro’s tot arme huisjes en kleine steegjes. Erg levendig en divers, hier kom ik graag nog een keer terug.

Vorige week hebben we een dealer dag gehad in Dubai, klanten uit de hele regio zijn langsgekomen. Leuk om mensen te zien uit de hele regio Midden Oosten en Afrika, lekker divers. Tijdens deze dealer dag hebben we een workshop gehouden van alle productgroepen die we verkopen: kipper hydrauliek, container handling systemen, autolaadkranen en vuilniswagens. Ik heb de workshop voor kipper hydrauliek gehouden waarbij er gepresenteerd is wat er komend jaar uitkomt. Tijdens de workshop heb ik uitgelegd waarom we welke producten selecteren. Dit was erg leuk en de klanten waarom ook super tevreden met de dealer dag. Mochten mensen het leuk vinden als bedrijf hebben we ook een Facebooksite: https://www.facebook.com/HyvaMEA

Nu nog even afwachten tot het echt te heet is om buiten te zijn en over 2 weken begint de ramadan. Iets waar ik niet echt naar uitkijk, maar dit hoort erbij. 8 maanden per jaar leef ik in een vakantieoord, dan kunnen we die andere maanden ook wel hebben. Ik heb m’n huurcontract nog een jaartje verlengd, dus voorlopig ben ik er nog wel even.

Tot de volgende update.

Groeten Jeffrey

  • 05 Juli 2013 - 13:35

    Andre:

    jeffry,

    zo te lezen heb je het goed naar je zin en beleef je heel veel dingen. Gaaf hoor!
    al die verschillende landen en culturen. doe je goed!

    Als je nog eens in NL bent moeten we maar eens bij praten onder het genot van een biertje.

    Hoe loopt het verder zakelijk gezien met de activiteiten? Verdien je als wat of is het nog investeren in de toekomst?
    werk je veel uur? of heb je door de weeks ook nog vrije tijd?

    ps hoe zit het met die blonde dame op facebook? is dat je vriendin of een vriendin?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dubai

Hierbij wat van mijn belevenissen in Dubai!

Recente Reisverslagen:

14 September 2015

Een nieuwe uitdaging!

03 Mei 2015

Een jaartje geleden

13 April 2014

Update

03 November 2013

Eindelijk weer genieten

01 September 2013

De zomer bijna voorbij
Jeffrey

Hierbij wat van mijn belevenissen in Dubai!

Actief sinds 11 Mei 2012
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 21583

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Dubai

Landen bezocht: